Followers

Bila diajukan soalan, bagaimana perasaan nak grad?


Bila diajukan soalan, bagaimana perasaan nak grad?

Aku termenung,
melirik pendangan ke luar jendela Evoke
Sedih, gembira, risau, bahagia
Segalanya bercampur di dalam jiwa

Aku bahagia di sini
Terima kasih ya Allah
Ya, aku akui
Mengapa aku di sini, dan tidak di sana
Ya, aku akui
Segala yang terjadi pasti ada hikmahnya

Suasana di sini mahal
Terlalu mahal
Yang pasti,
setiap saat di sini pasti aku rindu

Di sini aku memahami erti sebuah kehidupan
Mengambil ibrah pengalaman guru terbaik
Di sini juga aku bertemu insan bernama teman dan sahabat
Terima kasih…
Terima kasih kerana mempelangikan hidupku

Pengisian masa dengan kelas-kelas agama
Meriah dengan talk, intellectual discourse dan forum
Diselangi dengan society juga program
Diskusi, meeting, bulatan gembira
Sibuk?
Sibuk itu indah bagiku di sini
Nak seribu daya
Tak seribu dalih

Tiga tahun setengah
Terlalu sekejap bagiku
Mengapa?
Indah mungkin

Hidup itu indah, jika kita tahu menghargainya
Bahagia…  jika jalanNya yang kita pilih
Untuk sebuah kehidupan yang berharga buatku
Pilihan di tangan sendiri
Kita yang mencorakkannya
Masa-masa sebegini
Berlalu hanya sekali
Pahit manis lumrah kehidupan
Jatuh bangkit teruskan perjalanan

Lukislah ia secantik-cantiknya
Biar kenangan terindah sahaja yang kita cipta
Kenangan yang mampu melirikan senyuman 
Tika ia diimbau kembali

Setiap kenangan
Akan ku abadikan dalam jiwa ini
Tak mungkin pudar di mindaku
Segala  sesuatu dengan izinNya
Alhamdulillah ‘ala kulli hal Ya Allah

-oh my final sem, here I come-

0 comments:

Total Pageviews

top

title bar