Followers

izinkan cintaMU mekar


"ternyata ku perlukan cinta
 Dari dirimu sayang
 Barulah terasa ku bernyawa"
~sedetiklebihanuarzain~

 
Bila sendiri,
Bila berdikari,
Barulah terasa manisnya mencintai Allah.
Sebab kebergantungan kita kepada Allah lebih tinggi berbanding manusia.


Di rekodkan oleh Muslim, Abu Hurairah melaporkan bahawa Nabi Muhammad bersabda:
  • Aku (Allah) adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba terhadapku.
  • Aku bersamanya ketika dia mengingati diriku.
  • Apabila dia mengingati diriku di dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diriku.
  • Apabila dia mengingatiku dalam suatu kaum, nescaya aku akan mengingatinya dalam suatu kaum yang lebih baik daripada mereka.
  • Apabila dia mendekatiku dalam jarak sejengkal, aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta.
  • Apabila dia mendekatiku sehasta, aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa.
  • Apabila dia datang kepadaku dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya aku akan datang kepadanya dalam keadaan berlari.

Ketahuilah bahawa kasih sayang Allah melebihi kasih sayang seorang ibu terhadap anaknya.
Izinkan cintaMU mekar! setiap detik, setiap hela nafas hidupku...



0 comments:

Total Pageviews

top

title bar